-->

ADVERTISEMENT

Live Piala AFF 2022

Juara Piala AFF 2022
THAILAND

Live Piala AFF 2022 Online. Piala AFF 2022 ialah kejohanan bola sepak peringkat serantau yang dianjurkan oleh Persatuan Bola Sepak Asia Tenggara (AFF).

Kejohanan ini merupakan antara yang paling berprestij di rantau Asia Tenggara dan disertai oleh pasukan kebangsaan dari 11 negara anggota AFF.

Piala AFF pertama kali diadakan pada 1996 dan sejak itu, kejohanan ini menjadi acara yang paling ditunggu-tunggu oleh peminat bola sepak di rantau ini.

Pasukan yang akan menyertai Piala AFF 2022 ialah Malaysia, Indonesia, Thailand, Vietnam, Filipina, Singapura, Kemboja, Laos, Myanmar, Brunei dan Timor Leste. Mereka akan bersaing dalam sistem kalah mati untuk menentukan pemenang akhir yang akan memenangi Piala AFF tahun ini.

Perlawanan Piala AFF 2022 akan bermula pada November tahun ini dan dijangka menjadi acara yang sangat menghiburkan untuk peminat bola sepak di seluruh Asia Tenggara. Dengan pasukan negara yang menggerunkan dan suasana meriah di stadium, Piala AFF 2022 diramalkan menjadi kejohanan yang tidak dapat dilupakan oleh peserta dan penonton.

ADVERTISEMENT


Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel