-->

ADVERTISEMENT

TV1


TV1Tonton TV1 Online Live. TV1 merupakan nama baharu daripada RTM1 yang diluncurkan pada 4 Agustus 2004 oleh Menteri Penerangan, Datuk Paduka Abdul Kadir Sheikh Fadzir.

Saluran televisyen ini pertama kali diluncurkan pada 28 Desember 1963 dengan nama RTM1 atau Radio Televisyen Malaysia 1. Saluran milik kerajaan ini menawarkan rancangan pendidikan dan hiburan dalam bahasa Malaysia dan bahasa Inggeris. TV1 berkomitmen menghadirkan rancangan yang sesuai untuk seisi keluarga. Siaran harian dimulakan seawal 10 minit sebelum azan subuh dan ditutup pada pukul 2 pagi. Namun, mulai 21 Ogos 2012 TV1 bersiaran selama 24 jam.

Studio utama TV1 berada di Wisata TV, Angkasapuri, Kuala Lumpur, kecuali untuk siaran berita iaitu dari Wisma Berita RTM, Angkasapuri.

Antara rancangan yang disiarkan meliputi berita iaitu Berita Pagi, Berita Semasa 12, Berita Tengah Hari, Berita Semasa 3 & 4, Berita Terkini, Berita Wilayah, Berita Perdana, Berita Parlimen, Berita Dunia, dan Berita Tengah Malam. Beberapa rancangan popular yang bersiaran di TV1 seperti Selamat Pagi Malaysia, Planet Sukan, Anda Musykil? dan Bintang RTM. TV1 juga mempunyai rancangan khas Ramadan iaitu Syahadah dan Tadabbur Ramadan.

ADVERTISEMENT


Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel